Založ si blog

Mala by sa žena báť cestovať sama? Moja skúsenosť

Svet je navrhnutý tak, aby vás vystrašil. Toto je bežné nielen u správ a mainstreamových médií, ale aj u všetkých thrillerov a hororových filmov, ktoré konzumujeme. Spoločnosť je ľahšie kontrolovateľná, ak do každého vnesiete strach: predsudky, rasizmus, strach akéhokoľvek druhu.
Napriek tomu, že to hovorím, bola som obeťou sexuálneho obťažovania na svojej sólo ceste a podelím sa o svoju skúsenosť.

Sólo cestovanie a prekonávanie strachu


Momentálne cestujem sólo, aby som písala knihy a natáčala videá pre svoj YouTube kanál. Pred svojou cestou som začala sledovať mnoho ďalších sólo cestovateľov, mužov aj žien. Každý z nich dokumentuje úžasné zážitky s cudzincami, miestnymi, stopovaním a stretávaním nových ľudí na náhodných miestach. Samozrejme, buďte opatrní, ale nebuďte paranoidní.

Existujú aj hrozné príbehy na internete hlavne čo sa týka zážitkov žien, ale s tými správnymi informáciami budete v poriadku. Stačí sa pripraviť. Ak sa budete sústrediť len na dobré príbehy, budete šťastní/naivní. Ak sa budete sústrediť len na zlé príbehy, budete vystrašení/paranoidní.
Stále verím, že ľudstvo je väčšinou dobré.


Strach z ľudí


Ľudia často majú strach z cudzincov, najmä tých z rôznych kultúr alebo prostredí. Tento strach je podporovaný príbehmi o zločinoch a nebezpečenstve, čo vedie k stereotypom a nedôvere.

Vydala som sa na svoje sólo cestovanie a rezervovala si prvý výlet do Kalábrie. Reakcie mojich priateľov boli okamžité:

„Mafia ťa zabije,“
„Nechoď stopom; ľudia ťa okradnú, znásilnia a unesú,“
„Nebojíš sa, že sa ti niečo stane?“


Keby som dostala Euro za každú takúto vetu, bola by som milionárkou. Viete, že môžete zomrieť na chrípku? Môžete tiež zomrieť pri cestovaní autobusom, autom, lietadlom, loďou alebo na bicykli. Môžete byť tiež zabití pri chôdzi po chodníku. Môžete sa zadusiť jedlom alebo zomrieť pri zemetrasení. V roku 2020 sa ľudia báli dýchať čerstvý vzduch. Ľudia odmietajú lietať, pretože sa boja smrti, napriek tomu, že lietanie je najbezpečnejšou formou cestovania na svete.

Uvedomujete si, aký smiešny môže byť strach?


Príklady od influencerov

Pozrime sa, Kurt Kaz si postavil kariéru na tom, že navštevuje nebezpečné miesta na svete. Jeho YouTube kanál má viac ako 3 milióny odberateľov. Viete prečo? Pretože sa nebojí robiť veci, ktorých sa ľudia boja.

Mike Posner prešiel pešo cez Ameriku a keď bol v takzvanej najrasistickejšej časti Ameriky, pripojil sa k nemu čierny muž. Po chvíli videl bieleho muža bežať k nim a pomyslel si,
„Toto bude problém.“
Namiesto toho bol biely muž priateľský a dal im high five.

1. Eva zu Beck — Známa sólo cestovateľka, Eva zu Beck, navštívila miesta ako Pakistan a Jemen, ktoré sú často označované ako nebezpečné mainstreamovými médiami. Dokumentuje svoje pozitívne skúsenosti, ukazuje pohostinnosť a láskavosť miestnych ľudí a rozbíja stereotypy a neopodstatnené obavy spojené s týmito regiónmi.

  1. Drew Binsky — Drew Binsky precestoval viac ako 190 krajín, vrátane mnohých, ktoré sú považované za nebezpečné. Často zdieľa príbehy nečakanej láskavosti a bezpečnosti, ako napríklad jeho cesty v Afganistane, kde zažil teplú pohostinnosť, ktorá bola v rozpore s bežným strašidelným naratívom.
  2. Kara a Nate — Tento cestovateľský pár zdieľa svoje skúsenosti z rôznych krajín, vrátane tých, ktoré sú považované za nebezpečné. Zvýrazňujú svoje pozitívne interakcie a bezpečné skúsenosti, ako napríklad v Iráne, kde našli priateľských a vítajúcich miestnych obyvateľov.


    Moja osobná skúsenosť so sexuálnym obťažovaním ako sólo cestovateľka

    Všetko, čo som doteraz povedala, je niečo, čomu verím. Minca má dve strany, takže to nie je všetko ružové, ale pointa, ktorú sa snažím urobiť, je — nebuďte paranoidní a nebojte sa cestovať sólo len preto, že si predstavujete, ako zlé to môže byť.

    Na svojej aktuálnej sólo ceste som šla prvýkrát na pláž. Mala som nádherný čas a potom som uvidela chlapa, ktorý ma všade sledoval na svojom bicykli. Povedal mi „ahoj“, čo je v Taliansku v malých dedinách dosť bežné. Odpovedala som mu „ahoj“. Tretíkrát, keď ma videl, sa mi predstavil a potom sa dotkol mojej ruky.


    Ignorovala som ho. O pár sekúnd neskôr sa priblížil, zablokoval mi cestu so svojím bicyklom a nohou a začal ma chytať za zadok. Kričala som na neho a on sa zľakol a odišiel preč. Videla som, že je určite psychicky chorý alebo niečo podobné, ale to ho neospravedlňuje! Trochu som sa vyľakala. Som tu úplne sama a neviem, čo mám robiť.

    Napísala som svojmu hostiteľovi na Airbnb a ten povedal, že toho chlapa pozná. Má autizmus a nabudúce by som mu mala povedať, že som kamarátka Luigiho (to je môj hostiteľ) a on ma nechá na pokoji. Upokojila som sa a pomyslela som si, že som na neho mala kričať hneď na začiatku, aby som ho poriadne vystrašila. Odmietla som zrušiť svoju cestu kvôli tomuto, napriek tomu, že som nemohla uveriť, že sa mi to stalo hneď v prvý deň.

    Moja rada pre všetky ženy cestovateľky je, že musíte byť asertívne a nie milé ku každému. Najmä k mužom. Ale nebuďte ani nezdvorilé a nahnevané.

    Oslobodenie sa od strachu

    Matrix, alebo akokoľvek to chcete nazvať, chce, aby sme sa báli a zostali v našich obývačkách, spálňach a domoch, sledovali Netflix a stávali sa ešte paranoidnejšími.

    Keď som mala 19 rokov, presťahovala som sa do Dánska, aby som študovala na univerzite úplne sama. Mala som víkendovú prácu v nočnom klube v šatni a musela som chodiť domov 8 km o 4 ráno. Vždy, keď to niekomu poviem, odpovedia:

    „Nebála si sa chodiť sama v noci?“

    Realita je taká, že Dánsko bolo, a možno stále je, jednou z najbezpečnejších krajín na svete. Je to len nedostatok skúseností a informácií, ktoré vás strašia. Napríklad, nevedela som, že v malých dedinkách v Kalábrii je veľká väčšina obyvateľstva mužská. Po 10 dňoch som si všimla, že v podstate vídam iba 40+ ročných mužov.

    Presťahovala som sa do Českej republiky sama v 21 rokoch, aby som žila v byte, ktorý som predtým nikdy nevidela. Bolo to najlepšie skúsenosť, akú som mala. Stretla som úžasných ľudí.

    Presťahovala som sa do Londýna v 27 rokoch do domu, ktorý som nikdy predtým nenavštívila a s ľuďmi, ktorých som nikdy predtým nestretla. Ostali sme priatelia na celý život a dom bol krásny.

    Teraz cestujem sólo a žijem svoj život naplno ako digitálna nomádka.

    Ak chcete žiť v strachu, fajn; ale ja to odmietam.

    Môžete sledovať moje denné aktualizácie na TikToku alebo Instagrame a YouTube kanáli. Na akékoľvek finančné príspevky na podporu mojich ciest môžete použiť Paypal me.

Ako sa vyhnúť vyhoreniu a zostať produktívna ako živnostníčka?

20.06.2024

Už šesť rokov pracujem v Londýne na živnosť ako kameramanka, školiteľka a konzultantka. Tu sú moje skúsenosti, ako sa vyhnúť vyhoreniu a čo robiť, ak ho už pociťujete. Tento blog je pre každého, kto začína, ale aj pre tých, ktorí už tvrdo pracujú na svojom biznise. Nezáleží na situácii, musíte si pamätať, že najdôležitejšia vec pre poskytovanie najlepšieho [...]

Studená pizza a cestoviny zo sáčku za 23 eur. Moja talianska dovolenka

18.06.2024

Musím povedať ako Marián Čekovský, nie je to až tak zlé. Moja predstava bola vlastne ako z filmu s Juliou Roberts. Instagram a TikTok mi dali určitú predstavu, ako si užijem jedlo, najlepšie cestoviny a pizzu na svete. Preto som si rezervovala Airbnb v dedine, ktorá je na takom kopci, ktorý musím vyšľapať na bicykli, aby som vypálila všetky kalórie, ktoré som absorbovala. [...]

Ako zo mňa Londýn urobil asociála

11.06.2024

Nedávno som objavila vnútorné neistoty, ktoré vychádzajú z bývania vo veľkých mestách a to, čo zažívam počas môjho sólo cestovania. Len desať dní po začiatku mojej cesty som sa už veľa naučila o rôznych kultúrach a, čo je ešte dôležitejšie, o sebe samej. Očakávala som určitý sebapoznávací proces, ale nevedela som, do akej miery si uvedomím svoje vlastné [...]

handlová, fico, atentát

Vyšetrovanie atentátu na Fica: Aký je posun? Prvé závery by mohli byť známe koncom leta, Cintulu posudzujú psychiatri

21.06.2024 07:00

Po embargu na informovanie prestali o prípade podrobne hovoriť aj ministri. Opozícia však kritizuje úniky či tvrdenia o jasnom motíve napriek tomu, že závery vyšetrovania ešte nepoznáme.

malvér, vírus, malware, malver, antivirus, trojsky kon, pocitac,

USA zakazujú ruskej firme Kaspersky Lab predaj antivírusového softvéru

21.06.2024 06:27

Ministerstvo obchodu svoje rozhodnutie odôvodnilo obavami o národnú bezpečnosť.

Kalifornia streľba usa

Počas sviatku pripomínajúceho koniec otroctva v USA bolo postrelených 15 ľudí

21.06.2024 06:20

Násilie vypuklo večer pri jazere Merritt počas akcie, na ktorej sa zúčastnilo až 5000 ľudí a ktorá bola inak pokojná,

nicoleven

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 10432x
Priemerná čítanosť článkov: 1043x

Autor blogu

Kategórie