Založ si blog

Ako zo mňa Londýn urobil asociála

Nedávno som objavila vnútorné neistoty, ktoré vychádzajú z bývania vo veľkých mestách a to, čo zažívam počas môjho sólo cestovania. Len desať dní po začiatku mojej cesty som sa už veľa naučila o rôznych kultúrach a, čo je ešte dôležitejšie, o sebe samej.

Očakávala som určitý sebapoznávací proces, ale nevedela som, do akej miery si uvedomím svoje vlastné neistoty. Toto uvedomenie je výrazne ovplyvnené mojím pobytom (6 rokov vrátane pandémie) ako živnostník ohľadom tvorby videí v Londýne, meste, ktoré sformovalo veľkú časť môjho súčasného myslenia.


Život vo veľkom meste verzus život na dedine

Život vo veľkom meste, ako je Londýn, prináša svoje vlastné sociálne normy. Napríklad, môžete ísť do obchodu, zobrať si, čo potrebujete, použiť samoobslužnú pokladňu a odísť bez toho, aby ste s kýmkoľvek hovorili. To isté platí o návšteve kina. Keď idete do reštaurácie, môžete oskenovať QR kód a objednať si bez toho, aby ste vydali zo svojich úst jedinú slabiku. Pošta je to isté. Mohla by som pokračovať. Najhoršie na tom je, že mladí ľudia tieto spôsoby preferujú.

Táto pohodlnosť vytvára prostredie, kde sa stáva asociálnosť normou.
Keď kráčate po ulici, nikto si vás nevšíma. Táto anonymita môže byť oslobodzujúca, ale tiež vyvoláva pocit neistoty.

Keď idem nakupovať s mojim otcom, nikdy nechce ísť k samoobslužným pokladniam, nie preto, že by sa bál technológie, ale preto, že sa chce rozprávať s predavačkami. Veľakrát som sa ho snažila presvedčiť, aby si založil konto v stávkovej kancelárii online, aby tam nemusel chodiť, ale celá pointa je v tom, že on tam chodiť chce, aby mal kontakt s ľuďmi.

V Londýne ľudia nosia slúchadlá a snažia sa vás ignorovať. Na dedine sa na vás každý pozerá, kým nepoviete „ahoj“.

Čo je lepšie?

Život na dedine mi ukázal, ako veľmi túžim po anonymite a ako nepohodlne sa cítim byť stredobodom pozornosti. Ale je to zlé cítiť sa nepohodlne? Nie je to súčasťou procesu osobného rastu? Je pohodlné každý deň jesť McDonalds alebo pizzu a neriešiť fitko, ale je to pre nás dobré?

Vždy keď vyjdem z domu v Talianskej dedine, musím komunikovať, niekedy v inom jazyku, používajúc gestá. Moje myšlienky sú: Budem vyzerať hlúpo; čo si o mne myslia?; nechcem dnes s nikým hovoriť…

Výzvy sólo cestovania


Sólo cestovanie zvýraznilo moje neistoty. Každá interakcia sa zdá byť prekážkou. Napríklad, nedávno som išla na bicykli 6 km do kopca v 33 stupňoch a autá doslova spomaľovali, aby sa na mňa pozreli. Bez toho, aby som bola paranoidná, vedela som, že o mne hovoria. Keď som sa vrátila, stretla som týchto ľudí a potvrdili mi, že o mne hovorili. Mali sme pekný rozhovor o fitnes, takže nakoniec to bola dobrá interakcia.
Toto neustále nutkanie komunikovať a strach z posudzovania boli náročné, ale aj poučné.
Na druhej strane sa cítim slávna a možno by som si mala užívať túto popularitu. Lol.

Návrat k základom


Život na dedine ma prinútil vrátiť sa k základom. Na rozdiel od pohodlia mestského života, kde je všetko na dosah kliknutia, tu musím plánovať a viac komunikovať. Jednoduché úlohy ako získanie jedla, oprava bicykla, návšteva pošty, všetko vyžaduje hovoriť s ľuďmi.
Toto bolo významné prispôsobenie, ale aj nevyhnutné. Je to pripomienka, že ľudská interakcia je dôležitá a technológia by ju nemala úplne nahradiť.


Nemyslím si, že by som si to uvedomila bez opustenia Londýna. Zostala by som vo svojej bubline navždy. Odkiaľ si myslíte, že prichádza všetka táto úzkosť a depresia novej generácie? Ok, existuje mnoho dôvodov, ale zostať doma, sledovať Netflix a vyhýbať sa akejkoľvek ľudskej interakcii tvárou v tvár nepomáha!

Konfrontácia s neistotami


Táto cesta ma prinútila čeliť svojim neistotám priamo. Strach z posudzovania a nepohodlie neustálej pozornosti bolo ťažké zvládnuť. Avšak, tieto skúsenosti ma učia odolnosti a dôležitosti vystúpenia zo svojej komfortnej zóny. Sólo cestovanie tieto pocity zosilňuje, takže každé malé víťazstvo sa zdá byť monumentálne.

Prijatie zmien


Nakoniec je táto cesta o prijatí zmien a učení sa žiť mimo svojej komfortnej zóny. Je to o uvedomení si dôležitosti sociálnych interakcií a nebezpečenstvách prílišného spoliehania sa na digitálne pohodlie. Ako pokračujem v svojich cestách, cieľom je stať sa pohodlnejšou s týmito výzvami a rásť z nich.

Ak máte záujem sledovať moju cestu, môžete ma sledovať na TikTok, Instagram alebo sa prihlásiť na odber môjho YouTube kanála. Dajte mi vedieť, či sa stotožňujete s týmito pocitmi introverzie a či si myslíte, že byť asociálny je v dlhodobom horizonte skutočne prospešné. Navigujme túto cestu spolu, krok za krokom.


Pre akékoľvek dary a podporu môžete použiť môj Paypalme.

Deň, keď som stretla Briana Maya: Najtrápnejší moment v mojom živote

10.07.2024

Toto bude zábavný príbeh – no, nie až tak pre mňa v tej dobe, ale určite pre vás, keď si vypočujete o mojom dobrodružstve. Dnes sa chcem podeliť o príbeh, ako som stretla legendárneho Briana Maya z Queen. Je to spomienka, ktorú stále neviem celkom zaradiť, pretože sa pohybuje medzi úplnou katastrofou a najúžasnejším momentom. Takže sa ponorme do chaotického, ale [...]

Kresťanská Dedina, no Sodoma Gomora

08.07.2024

Rozhodla som sa duchovne vyžiť a posilniť spojenie s Bohom. Preto som si zarezervovala Airbnb v dedinke v Taliansku, ktorá sa zdala až prehnane kresťanská. Alebo je to normálne v Taliansku, najsvätejšej zemi? Dedinka mala 6 kostolov a každé dva týždne kresťanské slávnosti. Nehovoriac o sochách Ježiša a Márie na každom druhom kroku. Presne toto som hľadala. Cynizmus vs. [...]

Pre Talianov som iba chodiaca peňaženka

02.07.2024

Momentálne som na sólo výlete v Kalábrii. Krásna talianska stredoveká dedina veľmi blízko krištáľovo čistého Iónskeho mora. Všetko vyzerá ako z rozprávky. Môj Airbnb je primerane nacenený na to, čo je, o tom niet pochýb. Avšak, moje skúsenosti s tvrdým kapitalozmom ma priviedli späť do reality. Po viacerých prípadoch, keď som sa cítila ako chodiaca peňaženka, som [...]

Peter Gregor, ta3

Podplukovník Gregor: Kto lietal na migoch, si do F-16 nesadne. Výcvik sme postavili na nových a mladých ľuďoch

27.07.2024 10:00

Na F-16 sa lieta úžasne. Vieme s nimi robiť veci, ktoré sme doteraz nemohli so žiadnym iným strojom, povedal pre ta3 veliteľ letky F-16 Peter Gregor.

Biden

Biden plánuje justičné zmeny a obmedzenie prezidentskej imunity

27.07.2024 09:35

Americký prezident predstaví verejnosti svoje reformné plány týkajúce sa Najvyššieho súdu.

Trump atentát

FBI potvrdila, že Trumpa zasiahla do ucha guľka atentátnika alebo jej fragment

27.07.2024 08:58

Federálny úrad pre vyšetrovanie ukončil dohady a konšpiračné teórie ohľadne príčiny Trumpovho zranenia.

Usain Bolt

KVÍZ: Najslávnejší olympijskí víťazi všetkých čias, poznáte ich?

27.07.2024 08:35

V Paríži sa práve začali hry XXXIII. olympiády a my sa pozrieme do histórie. Kto sú najúspešnejší športovci všetkých čias? Otestujte sa.

nicoleven

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 16851x
Priemerná čítanosť článkov: 1204x

Autor blogu

Kategórie