Založ si blog

Presťahovala som sa z Londýna do stredovekého mestečka v Taliansku

Chcem sa podeliť o svoje skúsenosti s presťahovaním – alebo skôr dočasným presťahovaním – z rušného Londýna do tichého a odľahlého talianskeho stredovekého mestečka. Keď hovorím o presťahovaní, mám na mysli rezerváciu Airbnb na 45 dní, takže nejde o trvalý presun, ale napriek tomu o významnú zmenu. Táto cesta bola plná prekvapení, úprav a cenných lekcií, a som nadšená, že sa o to môžem s vami podeliť.

Chcem hneď na začiatku poznamenať, že pochádzam z mesta a nikdy v živote som nežila na dedine.

Veľké sťahovanie: z mestského života do života na vidieku


Prechod z veľkomesta ako Londýn do malého, malebného mestečka v Taliansku bol zároveň náročný aj odmeňujúci krok. Hlavnou motiváciou za týmto presunom bolo uniknúť vysokým nákladom mestského života a nájsť pokojné miesto, kde by som sa mohla sústrediť na písanie, online kurzy a obchodné aktivity. Momentálne pracujem na dvoch knihách. Jedna je pre freelancerov so zameraním na videografiu a druhá je o mojich cestách. Myšlienka návratu k základom, byť blízko prírody a minimalizovať rozptýlenie sa zdala byť dokonalá pre môj tvorivý proces.

V jednoduchosti je krása


Život v odľahlom mestečku ma prinútil prehodnotiť denné pohodlia. Na rozdiel od Londýna, kde nájdete všetko, čo potrebujete, kedykoľvek, toto mestečko má obmedzené nákupné možnosti. Je tu iba jeden malý obchodík a obchody zatvárajú skoro a ponúkajú limitovaný tovar.

Každopádne mi pomohlo eliminovať zbytočné pokušenia a podporilo disciplínovanejší životný štýl. Najbližší supermarket je vzdialený 7 km dole kopcom. Koľko nákupov dokážem na bicykli vyniesť hore kopcom? Lepšou možnosťou je autobus, ktorý premáva každé 2–3 hodiny. Iba cez pracovné dni.

Výhody života na odľahlom mieste


Jednou z najväčších výhod života tu je nútená fyzická aktivita. Bez taxíkov alebo jednoduchého dopravného spojenia musím všade chodiť pešo alebo bicyklovať. To výrazne zvýšilo moju dennú fyzickú aktivitu, čo je skvelé pre moje fyzické aj duševné zdravie. Krásne počasie s dennými teplotami okolo 28°C robí vonkajšie aktivity ešte príjemnejšími.

Nepremyslela som to úplne, pretože nemám vodičský preukaz a bez autobusu alebo ak sa mi bicykel pokazí, som tu tak trochu uviaznutá. Nie je možné chodiť pešo, pretože oblasť je súkromná a nie sú tu žiadne chodníky.
Na druhej strane, všetko, čo jem v reštaurácii alebo kúpim v obchode, bolo vypestované alebo vyrobené len pár metrov od môjho apartmánu. Z balkóna vidím kozy, kravy, sliepky, olivovníky, citrónovníky a pomarančovníky a aloe vera. Je to kúsok raja. Nehovoriac o čerstvých rybách z mora! Pláž je vzdialená 6 km.

Kultúrny šok a miestne interakcie


Prispôsobenie sa miestnej kultúre bolo zaujímavé. V tomto mestečku málo ľudí hovorí po anglicky, takže sa musím spoliehať na gestá a obmedzenú taliančinu na komunikáciu. Miestni sú zvedaví a často na mňa zízajú, čo je úplne iné ako anonymita Londýna. Avšak zistila som, že mnohí dedinčania, najmä tí s podnikmi, sú priateľskí a ochotní.

Po 5 dňoch som si uvedomila, že dôvodom, prečo na mňa zízajú, môže byť to, že som tu najmladšia žena v celej dedine. Videla som tu 90 % mužov a 10 % žien, ktoré sú o 10–40 rokov staršie ako ja. Dedina je už napoly prázdna, pretože mladí ľudia sem nechcú presťahovať. Nie je to jediné miesto kde to takto je. V Kalábrii je veľa opustených dedín

Niektoré oblasti mali v minulosti silné zemetrasenia alebo záplavy a stali sa neobývateľnými. Bolo pre mňa prekvapením zistiť, že Kalábria trpí zemetraseniami pomerne pravidelne aj dnes. Niečo, na čo treba myslieť, ak chcete kúpiť jednu z tých lacných nehnuteľností. Nehovoriac o škorpiónoch, jedovatých pavúkoch a hadoch. Pre nejakého Austrálčana to nie je problém, ale pre Slováka možno.

Prispôsobenie sa pomalšiemu tempu


Život tu plynie pomalšie. Napríklad, nie je žiadny zhon robiť čokoľvek a zdá sa, že každý si dáva načas. Toto pomalšie tempo mi pomohlo uvoľniť sa a viac si užívať prítomný okamih.
Existuje určitý rozpor v tom, čo som práve povedala. Život sa tu zdá byť pomalý. Tu zabudnete na svet. Ale dedinčania sú zaneprázdnení prácou už od 5. hodiny ráno. Toto bol pre mňa veľký šok.

Užívajú si neskoré večere a nápoje, ale zjavne sa neopíjajú, pretože vstávajú o 5. do práce na poliach alebo čokoľvek, čo robia.

Jednoduché úlohy ako pranie bielizne ručne a varenie bez mikrovlnky alebo elektrickej kanvice mi umožnili oceniť jednoduchosť moderných vymožeností, ale zároveň si užívať jednoduchosť staromódnych metód.

Milovníci ekológie by tu neprežili. V mojom byte cítim palivo, keď prechádza 60-ročné auto. Zabudnite na triedenie odpadu a všetky tašky sú plastové. Osobne mi to nevadí, pretože sú najchudobnejším regiónom v Taliansku a snažia sa len prežiť a mať slušný život.

Prekonávanie výziev


Život v starom dome má svoje zvláštnosti, ako čudné splachovanie záchodu a absencia niektorých moderných spotrebičov. Okrem toho je oblasť náchylná na prírodné javy ako zemetrasenia a záplavy, čo pridáva vrstvu nepredvídateľnosti do života. Napriek týmto výzvam som zistila, že vystúpenie z mojej komfortnej zóny bolo neuveriteľne odmeňujúce.


Je to určite osobný rast, ako by vám povedal každý sólo cestovateľ. Nie všetko je tak, ako ste si predstavovali. Musíte byť pohodlní so samým sebou. Jazyková bariéra je reálna, ale počuť Cyndi Lauper z reštaurácie mi vždy zlepší náladu.

Dôležitosť vystúpenia z komfortnej zóny


Táto skúsenosť mi posilnila uvedomenie o dôležitosti vystúpenia z mojej komfortnej zóny. Je ľahké si zvyknúť na pohodlný životný štýl, ale skutočný rast prichádza z čelenia novým výzvam a prispôsobenia sa rôznym prostrediam. Tento presun mi poskytol nové perspektívy a príbehy, ktoré by som inak nikdy nezažila.

Je normálne panikáriť, keď sa dostanete na nové miesto. Najmä v cudzej krajine. Chcete ísť domov, vrátiť sa tam, kde sa cítite bezpečne a pohodlne. Avšak odmietam byť 33-ročná osoba v rutine. Nemám 70 rokov. Nie som na dôchodku a chcem žiť a skúmať, pretože môžem. Je to ťažké, ale viem, že sa vrátim silnejšia a lepšia na konci toho všetkéh

Chcete spraviť odvážny krok?


Presťahovanie sa do odľahlého talianskeho mestečka bolo otvárajúcou skúsenosťou. Naučilo ma hodnotu jednoduchosti, výhody fyzickej aktivity a dôležitosť kultúrneho ponoru. Aj keď to nie je vždy ľahké, je to skúsenosť, ktorá obohatila môj život nespočetnými spôsobmi.

Ak uvažujete o podobnom kroku alebo máte akékoľvek otázky o mojej ceste, neváhajte ma kontaktovať na mojom Insta @nicole_ven a sledujte moje denné aktualizácie na TikToku @nicole_ven. Alebo email: nicole@nicoleven.com

A nezabudnite sa prihlásiť na odber môjho Youtube kanála pre dlhodobé aktualizácie o mojich dobrodružstvách!


Ďakujem, že ste sa ku mne pridali na tejto ceste. Zostaňte naladení na ďalšie príbehy a postrehy z môjho života v Taliansku!

Fyzická bolesť vás prinúti vyplakať skryté trápenia

03.09.2024

Na štvrtý deň púte do Santiago de Compostela sa po náročnom predchádzajúcom dni prebúdzam s bolestivými nohami a v ťažkej fyzickej i duševnej nepohode. Napriek tomu, že mám pred sebou len 12 kilometrov, každým krokom cítim rastúcu bolesť a pochybnosti. Fyzické utrpenie mi postupne odhaľuje hlboko potlačené pocity a myšlienky, o ktorých som ani netušila, že ma trápia. [...]

100 kilometrov za 3 dni: Keď prehnané sebavedomie stretne realitu

01.09.2024

Dneska to má byť príjemná zmena. Iba 15 kilometrov. Včera som si všimla v meste šípky, takže viem presne, kde dnes začať. Dnes sú na rade tenisky, avšak moje nohy sú tak opuchnuté, že ich mám minimálne o číslo väčšie. Vyzerajú na nepoznanie.

Stotisíc krokov za 2 dni: Opuchnuté nohy na nepoznanie

31.08.2024

Posledné 3 hodiny cesty boli najhoršie. Slnko mi opálilo druhú stranu krku a pľuzgiere na nohách mi dávali zabrať. Išla som čoraz pomalšie. Mať naplánované hotely má svoje výhody aj nevýhody.

Erdogan

Erdogan vyzval na vytvorenie moslimskej aliancie proti Izraelu

07.09.2024 22:35

Turecký prezident vyhlásením reagoval na smrť aktivistky s tureckým a americkým občianstvom, ktorú zabila izraelská armáda počas protestu.

letisko, vide, schwechat

Muž chcel prepašovať cez rakúske letisko kokaín v opierke invalidného vozíka. Odhalili ho policajné psy

07.09.2024 21:50

Muž vzbudil u polície podozrenie. Tá následne odhalila 14 kilogramov kokaínu v hodnote približne 1,5 milióna eur.

Michel Barnier

Vo Francúzsku vyšli do ulíc tisícky demonštrantov. Nesúhlasia s vymenovaním Barniera za premiéra

07.09.2024 20:26

Na protesty proti Macronovi ešte pred Barnierovým vymenovaním vyzvala ľavica, ktorá síce vyhrala voľby, ale nedostala šancu zostaviť vládu.

nehoda, kúty, hasiči

Mladík šoféroval bez vodičáku, s autom skončil v rieke. So spolujazdcami utrpeli vážne zranenia

07.09.2024 19:29

Po náraze sa auto prevrátilo na strechu. Najmladší účastník nehody mal iba 11 rokov.

nicoleven

Robím to čo chcem

Štatistiky blogu

Počet článkov: 20
Celková čítanosť: 25069x
Priemerná čítanosť článkov: 1253x

Autor blogu

Kategórie