Založ si blog

Vymrzla som v britskom parlamente – asi šetria

Ak dievča z Prešova navštívi britský parlament, všetko je možné. A hlavne keď som tam nešla na exkurziu, ale školiť zamestnancov na tvorbu videí na sociálne siete. Keď žijete v Londýne pár rokov, už nemáte ten faktor prekvapenia a ohúrenia. Každopádne som sa musela trochu pousmiať, keď som išla cez letiskový skener pri vstupe a hovorila som si:

„Čo tu asi tá holka z Prešova robí? Školí Britov v ich vlastnom parlamente.“

Bolo to moje druhé školenie v britskom parlamente, ale tentoraz iné oddelenie a iná budova. Bolo to hneď oproti Westminsteru. Škoda.

Čo ma prekvapilo ako prvé, bol priemerný vek zamestnancov v oboch prípadoch – zhruba maximálne 30 rokov. Viem, že sociálne siete a natáčanie sú momentálne hlavne parketa mladých, generácie Z, ale až tak? Všetkých starších zamestnancov v marketingovom oddelení asi vyhodili, alebo som bola v oddelení pre mladých?

Veľmi príjemní, milí, vtipní ľudia a veľmi stará, architektonicky uchvatná budova. Zvonku to vyzeralo celkom nenápadne, ale zvnútra to bolo samé krásne drevo a honosné dvere, chodby.

Školenie sa volalo Natáčanie so smartfónom. V dnešnej dobe si veľa ľudí neuvedomuje, aký úžasný nástroj majú vo vrecku na tvorbu celkom dobrých videí. Niekedy až priam úžasných.

Samozrejme, záleží na kvalite zvuku, dostatočnom svetle a pochopení hlavných nastavení v smartfóne pre čo najlepšiu kvalitu. Tým všetkým v školení prechádzame a okolo 12:30 ideme na obed, pred tým, ako budeme celé popoludnie natáčať a aplikovať, čo sme sa naučili. Respektíve, čo som ich naučila.

Keď sme išli na obed, povedali mi, vezmite si vetrovku. Bol december a celkom zima. Myslela som si, že obed je v inej budove. Zišli sme do podzemia, kde bola jedáleň. Nekúrilo sa tam vôbec. Zamestnanci obedovali vo vetrovkách, niektorí aj v šáloch a čapiciach. Bola som trochu prekvapená, pretože existujú podmienky na pracovné prostredie zo zákona a ľudia, ktorí tam obedujú, síce v tej chvíli nepracujú, ale čo personál?

Zmätene som sa zaradila do radu a prezerala si, čo majú v ponuke. Samozrejme, jedlo ste si museli kúpiť, čo je skoro všade normálne. Akurát asi mesiac predtým som školila vo firme Fremantle. To sú tí, čo robia Británia má talent, X Factor, Love Island a podobne. Všetko so Simonom Cowellom a skoro všetky reality shows.

Firma mala obrovskú budovu v centre Londýna a jedáleň veľkú ako v 5-hviezdičkovom hoteli. Podávali sa tam raňajky od výmyslu sveta a obed so 6 rôznymi jedlami pre všetky možné diéty a alergikov. Všetko zadarmo pre každého.

Tu ale nie som v komerčne úspešnej firme, ale v britskom parlamente! Na výber boli 3 jedlá a ani jedno z nich nemalo vysokú nutričnú hodnotu. Typicky anglický štýl – čím menej zeleniny, tým chutnejšie. Rybí koláč, takzvaný fish cake, obaľovaná ryba, niečo ako rybie prsty, k tomu zemiaky. Potom cestoviny a nakoniec bageta. Aspoň to bolo lacné.

Sedeli sme, jedli a po 20 minútach som sa už trochu začala triasť. Predsa len, ak len sedíte v chladnej miestnosti, je vám o to väčšia zima. Určite šetria, aby ukázali, že peniaze idú ľuďom, ktorí to potrebujú, a nie na zbytočnosti.

Akurát sme boli obklopení obrazovkami z každej strany, kde sa nonstop premietalo, čo sa deje v parlamente. Proste priority.

„No hrozná ženská – typická“: Moje najobľúbenejšie sexistické komentáre na mojich blogoch

22.09.2024

Ľudia sú rýchli v zanechávaní negatívnych komentárov, ale keď majú povedať niečo pekné, často sa im nechce. Môj najnovší a obľúbený komentár pod jedným z mojich blogov pochádza od staršieho pána, ktorý večer nemal čo robiť.

Púť alebo sebatrýzeň? Prečo sa nútim do utrpenia

21.09.2024

Počas tejto časti mojej cesty na Camino de Santiago som zažívala fyzické utrpenie, aké som si nevedela predstaviť – od pľuzgierov až po neznesiteľné bolesti svalov. Každý krok bol boj, často som sa musela zastavovať, aby som sa nezrútila. Moje topánky mi ničili nohy, až kým som náhodou nenatrafila na topánky, ktoré niekto nechal v albergue – ako odpoveď na moje prosby. [...]

135 km chôdze, fialový necht a Slovenky, ktoré ma zachránili… alebo halucinácia?

08.09.2024

Na piaty deň púte do Santiaga ma prepadla nervozita a únava z neustáleho hluku v hoteli. Ráno som vyrazila do úplnej tmy, prechádzajúc cez rímsky most. Cesta sa stala nebezpečnou, keď som v lese bez svetla a čelovky začala pochybovať o bezpečnosti. Strach mi zablokoval logické myslenie, no práve v najtemnejšom momente sa objavili dve Slovenky s čelovkou, ktoré ma zachránili. [...]

michal šipoš, igor matovič

Má Matovičovo hnutie šancu na reparát? Politológ: Je ešte uzavretejšou „sektou“ než bolo kedysi

28.09.2024 11:00

Po roku od volieb si Pravda pripravila anketu s predsedami poslaneckých klubov a zhodnotenie pôsobenia a kľúčových momentov parlamentných strán.

Libanon, Hizballáh, Hassan Nasralláh,

Zabili sme vodcu Hizballáhu Hasana Nasralláha, oznámil Izrael: Dostaneme každého, kto nás ohrozuje

28.09.2024 10:20, aktualizované: 11:15

Izraelská armáda oznámila zabitie najvyššieho vodcu šiitského militantného hnutia Hizballáh Hasana Nasralláha pri vzdušnom útoku v Bejrúte.

SR Bratislava stretnutie predsedovia strany prezident BAX

Hrabko: Spory vládnych strán majú ďaleko od chaosu za bývalej koalície

28.09.2024 08:22

Verbálne spory vo vládnej koalícii nesmerujú do hĺbky a majú ďaleko k chaosu minulého volebného obdobia, hovorí publicista.

Miloš Zeman

Ľavičiar a tolerantný ateista, milovník becherovky i autor svojráznych bonmotov. Miloš Zeman oslavuje 80

28.09.2024 08:00

Je jednou z najvýraznejších postáv českej ponovembrovej politiky.

nicoleven

Robím to čo chcem. Píšte na nicole@nicoleven.com

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 31762x
Priemerná čítanosť článkov: 1323x

Autor blogu

Kategórie