Založ si blog

Pre Talianov som iba chodiaca peňaženka

Momentálne som na sólo výlete v Kalábrii. Krásna talianska stredoveká dedina veľmi blízko krištáľovo čistého Iónskeho mora. Všetko vyzerá ako z rozprávky. Môj Airbnb je primerane nacenený na to, čo je, o tom niet pochýb. Avšak, moje skúsenosti s tvrdým kapitalozmom ma priviedli späť do reality.

Po viacerých prípadoch, keď som sa cítila ako chodiaca peňaženka, som sa rozhodla, že mám dosť. Región má finančné ťažkosti a silne závisí od turizmu. Preto som bola prekvapená, ako nehostinské sú niektoré miesta. Možno je to len preto, že nehovorím po taliansky. Kto vie?

Navyše, účtujú mi ceny, ktoré sa zdajú byť vymyslené na mieste s obrovskou ziskovou maržou. Reštauračné menu neexistujú a ceny nie sú nikde zobrazené.

Príklad: Videla som fotografiu na Facebooku, ktorá propagovala piatkovú udalosť v jednej z reštaurácií. Zahŕňala menu zo 4 chodov, víno a živú hudbu. Nikde však neukázali cenu. Ľudia sa v komentároch pýtali: „Aká je cena, prosím?“ Odpoveď bola: „Prosím, pošlite nám email alebo zavolajte a povieme vám.“

Prečo by ste skrývali cenu, ak nechcete účtovať rôznym ľuďom rôzne sumy? Neviem. Každopádne, niekto v komentároch sa veľmi rozčúlil (nebola som to ja) a vyzval majiteľa reštaurácie s tým, že propagácia nedáva zmysel, ak neukážete cenu.

Udalosť sa uskutočnila a po každej piesni od živej kapely som počula 4 ľudí tlieskať. Pomyslela som si, že to nevyzerá, že by tam mali dav. A to isté platí pre prázdne pláže a ďalšie prázdne reštaurácie v oblasti.

Navštívila som kaviareň na pláži. Dala som si 2 trojuholníky pizze a kávu. Zaplatila som 3,50 eur. Super! Prišla som tam za pár dní znova. Objednala som si úplne to isté a zaplatila som 4,50 eur.

Moja posledná skúsenosť s reštauráciou zahŕňala kontrolu Google recenzií o cenách, aby som sa rozhodla, kde jesť. Vybrala som si reštauráciu kde ľudia zaplatili 24 eur za 3 chody a víno.

Keď som dostala účet, bola som prekvapená, že som zaplatila 23 eur za 2 chody a vodu.

Ďalší príklad, môj hostiteľ Airbnb nesplnil svoje záväzky podľa správ a popisu, ale okamžite po mojom príchode mi povedal, že má otvorenú reštauráciu. Potom mi stále posielal správy o dedinských udalostiach, kde sa očakáva, že turisti prispejú.

Pomyslela som si, že ok. Airbnb chýbali kľúčové prvky, ktoré boli uvedené v popise, a už ma žiada o ďalšie peniaze. Bez hanby.

Nehovoriac o tom, že keď som ho stretla tak mi tvrdil, že nevie po Anglicky. Nesnažil sa ani s jednoduchým okej. Keď prišiel do vedľajšieho apartmánu pár, ktorý zaparkoval pred dom Porsche, môj hostiteľ s nimi okamžite prešiel na Angličtinu. Chcelo sa mi už plakať z takého prístupu.

Išla som na kresťanskú udalosť v dedine. Písalo sa, že bude svätá omša a som vítaná prísť a prispieť. Nemám problém podporiť kostol po svätej omši. Prišla som tam a v kostole nebol absolútne nikto okrem osoby stojacej pred ním s krabicou na zbieranie peňazí. Vyzeralo to ako vstupné do kostola. Bola som zhrozená a odišla.

Na druhý deň môjho pobytu som počula majiteľa reštaurácie pod mojím balkónom šepkať čašníkovi, aby hostí opil, aby im mohli účtovať viac za víno. Čašník bol veľmi rozrušený, ale majiteľ mu sľúbil bonus, ak to urobí.

Bola som celkom znechutená, úprimne povedané. Chápem, že chcú zarobiť peniaze, ale som jediná, ktorá ešte má nejakú integritu? Prečo musíme zarábať peniaze tým, že podvádzame ľudí, klameme ich alebo sa spoliehame na ich zraniteľnosti len preto, aby sme zarobili navyše? Prečo nemôžete jednoducho poctivo poskytnúť dobrý čas a spravodlivý zisk? Neviem.

Podpora Umenia

Pomyslela som si, že ok, prečo dávať peniaze týmto chamtivým ľuďom a radšej ich nepoužiť na podporu umenia? Skutočne najlepší nápad!

Nemám veľa peňazí, ale namiesto toho, aby som minula 30 eur v predraženej reštaurácii, nájdem zaujímavé umelecké projekty a pošlem im peniaze. Aj malá suma ako napríklad 10 eur pomôže.

Môj kamarát mi poslal crowdfundingovú stránku pre jeho nový dokumentárny film. Hotovo! Sledujem tiež YouTubera, ktorého obsah si veľmi užívam a má Patreon. Prispela som. Hotovo!

Som šťastná, že môžem variť doma lacno a posielať ušetrené peniaze ľuďom, ktorí sledujú svoje vášne, naozaj tvrdo pracujú na svojich projektoch a ledva z toho niečo zarábajú.

Verím, že čím viac dávaš, tým viac dostávaš. Je vtipné, ako som 2 minúty po tom, čo som sa prihlásila na Patreon na podporu YouTubera, dostala odporúčanie z môjho blogu a zarobila takmer rovnakú sumu peňazí, ktorú som mu práve poslala. Vesmír je spravodlivý.

Môžem pokračovať ďalej o tom, koľko som zatiaľ dostala späť. Nehovoriac o tom, že som sa cítila úžasne, pretože som dostala odpovede od ľudí, ktorých som podporila, a boli neuveriteľne vďační.

Spravodlivosť v Utrácaní

Budem s radosťou podporovať malé miestne reštaurácie s férovými cenami, milým personálom a skvelými službami. Nemám s tým problém. Ale nebudem hrať hru tvrdého kapitalizmu, kde platím určitú sumu len preto, aby si majiteľ mohol kúpiť ďalší Range Rover. Prepáč, ale neprepáč.

Podporte Moju Cestu

Na túto poznámku, ak chcete, môžete ma tiež podporiť. Mám platené členstvá na YouTube a môžete mi aj online kúpiť kávu. Práve píšem svoj prvý cestopis a chcem ho v budúcnosti vydať.

Ďakujem!

Rezervujete si Airbnb? Pozor na tieto veci

24.06.2024

Rozhodla som sa toto leto cestovať sama a po prvýkrát som na rezerváciu ubytovania použila Airbnb. Pozerala som veľa videí na YouTube, aby som získala rady o varnových signáloch, na čo si dávať pozor a podobne. Chcela som byť pripravená. Napriek môjmu výskumu som sa dostala do pasce. Tento blog píšem, aby som vás potenciálne varovala pred nepríjemnými vecami, ktoré nemusia [...]

Ako sa vyhnúť vyhoreniu a zostať produktívna ako živnostníčka?

20.06.2024

Už šesť rokov pracujem v Londýne na živnosť ako kameramanka, školiteľka a konzultantka. Tu sú moje skúsenosti, ako sa vyhnúť vyhoreniu a čo robiť, ak ho už pociťujete. Tento blog je pre každého, kto začína, ale aj pre tých, ktorí už tvrdo pracujú na svojom biznise. Nezáleží na situácii, musíte si pamätať, že najdôležitejšia vec pre poskytovanie najlepšieho [...]

Studená pizza a cestoviny zo sáčku za 23 eur. Moja talianska dovolenka

18.06.2024

Musím povedať ako Marián Čekovský, nie je to až tak zlé. Moja predstava bola vlastne ako z filmu s Juliou Roberts. Instagram a TikTok mi dali určitú predstavu, ako si užijem jedlo, najlepšie cestoviny a pizzu na svete. Preto som si rezervovala Airbnb v dedine, ktorá je na takom kopci, ktorý musím vyšľapať na bicykli, aby som vypálila všetky kalórie, ktoré som absorbovala. [...]

vojna na Ukrajine

ONLINE: Summit NATO postaví "most" k členstvu Ukrajiny v aliancii. Termín vstupu neurčí

06.07.2024 06:30

Summit NATO vo Washingtone má podporiť Ukrajinu vojensky, politicky aj finančne, bez stanovenia termínu vstupu do aliancie.

Irán, voľby, Masúd Pezeškiján

Reformista Masúd Pezeškján bude iránskym prezidentom, zvíťazil v druhom kole

06.07.2024 06:00

V druhom kole iránskych prezidentských volieb zvíťazil reformný kandidát Masúd Pezeškján.

most, Užhorod

Najdrahšie mesto Ukrajiny? Leží na slovenskej hranici. Prenájom bytu tam vyjde takmer na priemerný plat

06.07.2024 06:00

Od najbližšieho bojiska ho delí tisíc kilometrov. Domáci i prišelci si však za relatívne bezpečie musia priplatiť.

koláž, fotky, mReportér

Kozy na pláži prekvapili dovolenkárov. Niektorí ľudia takéto niečo ešte nevideli

06.07.2024 05:00

Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.

nicoleven

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 13472x
Priemerná čítanosť článkov: 1123x

Autor blogu

Kategórie